Zoek in de site:

3 Senior Coördinerend Business Experts Nationale Politie

Deze regisseurs zijn verantwoordelijk voor het werkend krijgen van de keten van informatievoorziening: van beleidsthema’s naar onderliggende applicaties en systemen. Je combineert bij voorkeur ervaring als senior informatiemanager met ervaring als portfolio- of projectmanager.


De keten van informatievoorziening (IV) binnen de Nationale Politie bestaat uit de CIO en Beleidsdirectie IV, de Dienst ICT en de Dienst IM (Informatie Management).

De Dienst IM is de informatiemanagementorganisatie voor de politie en is een nieuwe landelijke dienst die een transitie heeft doorgemaakt van een decentraal georiënteerde dienst naar een landelijke dienst. De dienst is verantwoordelijk voor vernieuwing, verbetering en continuïteit van de IV ten behoeve van alle politieprocessen en de bedrijfsvoering, en voert hier landelijk de regie over. De totaal ruim 700 medewerkers van de Dienst IM werken op zowel centrale als decentrale locaties.

De sector Advies binnen de Dienst IM stemt de informatievoorziening  af op de strategische doelstellingen en de behoeften van de operatie. De sector Advies bestaat uit de teams Business Experts, Informatievoorziening Experts en Operationele Informatievoorziening Experts.

Binnen de sector Advies is het Team Business Experts het aanspreekpunt van de Dienst IM en de Dienst ICT voor vernieuwingsvraagstukken voor alle betrokken politieonderdelen en (keten)partners in het land. De business experts zijn expert op één of meer portefeuilles en aandachtsgebieden en zorgen voor een projectmatige doorontwikkeling van de informatievoorziening op die gebieden. Ze voeren integrale werkzaamheden uit op het gebied van informatiebeleid- en planning, tactisch portfoliomanagement en programmamanagement, beheer.

Functie Senior Coördinerend Business Expert (SBCE)

Als SCBE ben je de rechterhand op IV-vlak van senior management binnen de politie in de rol van portefeuillehouder en hét aanspreekpunt voor de portefeuillehouder en ketenpartners vanuit de dienst IM als het gaat om IV-verbeterings- en vernieuwingsvragen. Je bent als regisseur verantwoordelijk voor het werkend krijgen van de IV-keten, van beleidsthema’s naar onderliggende applicaties en systemen.

Bepalend voor je succes is het begrijpen van de operatie en haar specifieke problematiek en het hebben en ontwikkelen van een duurzame relatie met de business. Je zorgt voor de verbinding tussen de business (operatie en bedrijfsvoering) en de IV-keten (van vraagarticulatie tot en met de realisatie en evaluatie). Samen met je collega’s SCBE’s ben je verantwoordelijk voor de regie op de informatievoorzienings-activiteiten voor de politie.

Download het complete functieprofiel >

 

Profiel Senior Coördinerend Business Experts Nationale Politie

  • Je hebt academisch werk- en denkniveau.
  • Je hebt bij voorkeur een afgeronde opleiding bedrijfskundige informatica, bedrijfskunde, bestuurskunde of vergelijkbaar.
  • Je hebt diepgaande kennis van ICT, informatieplanning, IV-project portfoliomanagement en/of IV-architectuur binnen een complexe multi-keten context.
  • Je bent gewend om langs functionele ketens te werken binnen een matrixorganisatie. Je herkent het grotere verband en de samenhang tussen diverse vraagstukken, organisatieonderdelen en belangen. Je bent je bewust van je eigen positie en invloed binnen het grotere geheel.
  • Je herkent en onderzoekt de wensen en behoeften van anderen en speelt daarop in. Je vormt jezelf daarbij een beeld van de toekomstige ontwikkelingen en concentreert je op de hoofdlijnen en formuleert de langere termijndoelstellingen en de strategische planning om in te spelen op die ontwikkelingen.
  • Je hebt ervaring op het vlak van beleidsontwikkeling, advisering en management.
  • Je bent in staat om op basis van zakelijke(bedrijfseconomische) principes te schakelen op zowel tactisch als strategisch niveau en je bent goed in staat mensen met de juiste argumenten te overtuigen. Je kunt jezelf daarbij onafhankelijk opstellen en staan voor je eigen mening en vakinhoudelijke deskundigheid.
  • Je gaat effectief om met onzekerheid en veranderingen in de organisatie, de omgeving en jezelf.
  • Je bent een netwerker die relaties binnen en buiten de eigen organisatie ontwikkelt en deze benut voor het verkrijgen van informatie, steun en medewerking.
  • Je beschikt over het vermogen om de competenties van medewerkers op juiste waarde te schatten en hen resultaatgericht in te zetten. Je bent motiverend, coachend en sturend richting medewerkers en daagt ze uit om het beste uit henzelf te halen.
  • Affiniteit met de politie-organisatie is gewenst, maar werkervaring kan zijn opgedaan in de private en/of publieke sector.
  • Aanvullende competenties:
    • Proactief, ondernemend
    • Communicatief, sensitief en verbindend
    • Resultaatgericht, vasthoudend
    • Conceptueel vermogen, analytisch


Arbeidsvoorwaarden Business Experts Nationale Politie

Deze functie is voor 36 uur per week. De politie biedt een tijdelijke aanstelling voor een proeftijd van een jaar, waarna een vaste aanstelling kan volgen.

Het bruto maandsalaris bedraagt maximaal € 5886,- (schaal 13 Bbp, per 1-1-2017) op basis van een 36-urige werkweek. Daarnaast biedt de politie uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een 8% eindejaarsuitkering. De standplaats is afhankelijk van de specifieke SCBE functie. Voor twee SCBE-functies is de standplaats Rotterdam, voor de derde SCBE-functie is dat Apeldoorn. De functies vereisen mobiliteit. Het werk zal uitgevoerd worden op de standplaats en andere locaties centraal in Nederland.

Sollicitatie en planning

  • Solliciteren kan tot woensdag 20 september 2017 door je CV en motivatiebrief te sturen naar: politie.scbe@interexcellent.nl
  • Op basis van de CV-selectie worden kandidaten uitgenodigd voor een oriënterend gesprek in week 39 bij InterExcellent in Baarn.
  • De meest passende kandidaten worden daarna voorgedragen aan de commissie binnen de Politie die beslist met wie zij wenst kennis te maken. De gesprekken binnen de Politie vinden plaats in week 40 en/of week 41.
  • Een eventueel vervolggesprek en/of afrondingsgesprek vindt plaats in week 41 en/of week 42.
  • Na een arbeidsvoorwaardengesprek vindt een betrouwbaarheids- en/of veiligheidsonderzoek plaats.

Contact over deze vacature

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Sietse Bergstra, Partner InterExcellent, email sietse.bergstra@interexcellent.nl, tel.nr. 035- 5280430.